Hackthefuture 2021: Het creëren van een persona

Hackthefuture 2021: Het creëren van een persona

Wat is Hack The Future?

Hack The Future is een jaarlijkse hackathon vanuit de Cronos Groep die studenten wil help voorbereiden op hun latere carriëre aan de hand van uiteenlopende uitdagingen. Elk jaar nemen honderden studenten deel vanuit een tiental scholen met elk een passie voor één van de uitdagingen. De uitdagingen komen uit ondernemingen die in opstart zijn of willen innoveren binnen één van de uitdagingen. Deze uitdagingen lopen heel breed, zo zijn er uitdagingen rond marketing maar ook rond programmeren en coderen.

The Fellowship of Design

De achtste editie van deze hackathon viel op 20 april. Deze editie legde de focus op design en het creatief bezig zijn met uitdagingen die 8 ondernemingen ervaren en werd voorgebracht in een “Dungeons en Dragons” thema. Elk van deze ondernemingen had een verschillende uitdaging op het vlak van design waar verschillende teams de kans kregen om een oplossing te bieden.

Het event vond online plaats door de corona pandemie maar dit was zeker geen teleurstelling, het volledig in thema verwerkte platform werpte zijn vruchten mooi af. Zo kon je dus bij het inloggen je eigen fantasie karakter creëren en de eventruimtes bezoeken die natuurlijk ook helemaal aangepast waren aan het thema.

Team Zamorak

Dit jaar schreef ik me ook in, samen met Bryan Tekieli zaten wij in Team Zamorak. Enkele dagen voor het event kregen we dan ook een “goodie bag” met heerlijke snacks, een koffiemaker en kousen in het thema. Dit gaf ons dan ook tijdens het event genoeg middelen om op terug te vallen tijdens een energiedip. Wij als team Zamorak kregen de uitdaging van Marketing Persona’s voor de onderneming NewBrix. Deze onderneming legt de focus op IT’ers te recruiten en gaven ons de uitdaging om een persona op te stellen en manieren van ze te contacteren voor te stellen.

Voor de uitdaging hadden wij 3 persona’s opgesteld, de eerste twee gericht op een jongere leeftijdscategorie maar verschillend in ambitie en de derde was een persona als senior in de IT sector. Elk van deze persona had dan ook een strategie aan zich gekoppeld om deze binnen NewBrix te krijgen. 

Zo hadden we voor de jongere persona’s enkele webinars voorzien rond het doorgaan van job interviews en zagen we ook het potentieel in het posten van vacatures op veelgebruikte IT-platformen. De senior IT’ers ging dan meer getarget worden aan de hand van referall marketing.

Ga ook de uitdaging aan!

Over de volledige lijn was het event heel leuk, van de verassende goodie bag tot de uiteenlopende challenges. Alles was plezant om aan mee te werken en te volgen, het gaf mij persoonlijk ook weer wat meer ervaring op het vlak van marketing en projectmatig werken. Ik raad iedereen aan om hier zeker ook aan mee te doen, tot volgend jaar!

Check hier zeker even de website en de aftermovie:

https://hackthefuture.be

Geef een antwoord