4 manieren voor het vinden van investeerders

4 manieren voor het vinden van investeerders

Dit artikel bespreekt hoe voornamelijk startups maar eigenlijk alle soort ondernemingen steeds interesse kunnen creëren bij mogelijke investeerders. Het legt uit hoe investeringen zoeken soms een delicaat procedure kan zijn en dat gewoonweg een crowdfunding opstarten niet altijd werkt. Het artikel bespreekt het hele investeringsgebeuren in 4 manieren.

De eerste manier om investeerders te vinden legt uit hoe je altijd klaar moet zijn om de deal te maken, er word van je verwacht steeds je pitch, business plan en voorstel bij de hand te hebben telkens als een investeerder komt aankloppen. De tweede manier gaat over het pitchen naar de juiste investeerders. Hier gaat het om dat je investeerders moet zoeken die zich in de industrie bevinden of er tenminste al wat van weten.       Veel investeerders die geen expertise hebben binnen de branche zouden je zo voor de verkeerde redenen afwijzen.

De derde manier is iets waar we in Netwerkeconomie gespecialiseerd zijn, het netwerken zelf en dat dat steeds belangrijk blijft. Wie weet bevind er zich tussen je nieuwe contacten wel eens een potentiële investeerder! De laatste manier is meer een aanbeveling, zo is het belangrijk om steeds een operating budget aan de kant te zetten die steeds toegankelijk is wanneer het wat slechter gaat in de onderneming of economie in het algemeen.

Je weet nooit wanneer iemand met interesse in je onderneming je contacteert. Het komt natuurlijk ook heel professioneel over wanneer je een voorstel op korte termijn kan geven en dit geeft vervolgens een positieve indruk aan je investeerder. Ook al heb je nog steeds genoeg kapitaal is het altijd belangrijk om je ogen open te houden want sommige partnerschappen kunnen levenslang voordelen opbrengen. We worden in Netwerkeconomie ook steeds gedrild op het feit dat alles up-to-date moet blijven. Momenteel bestaat er voor onze projecten nog geen duidelijk business plan maar daar word aan gewerkt en zal net zoals alle andere steeds ook bijgewerkt worden.

Ook het pitchen voor juiste investeerders lijkt me cruciaal voor een onderneming, zo kan je ook bij afwijzingen steeds goede kritiek krijgen hoe dit nog beter kan. Dit zou niet zo zijn bij een investeerder die geen kennis heeft binnen de omgeving van je onderneming. Het zou je zo wel eens ontmoedigen voor de verkeerde redenen.

Netwerken komt steeds meer natuurlijker tot me en het brengt ook op, praten over projecten op school levert heel wat interesse op van externen en zouden eventueel wel eens een investeerder kunnen opbrengen maar zo ver zijn we nog niet! De laatste aanbeveling lijkt me een hele belangrijke, ik denk dat elke onderneming wel eens een moeilijke tijd moet weerstaan en hiervoor een plan hebben is niet alleen slim maar kan je ook redden.

Bronnen:

Kimbrell, G. (2021, januari 11). 4 Ways to Generate Investor Interest, Even When Funds Are Scarce. Entrepreneur. https://www.entrepreneur.com/article/362084

Geef een antwoord